Charles Leclerc; een reflectie

Titel: “Dan zeg ik Charles Leclerc, Lando Norris en natuurlijk Max Verstappen”

Na het voorleggen van mijn idee voor dit artikel aan de groep kreeg ik als tip de naam van Max Verstappen in de titel te verwerken. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen een quote van Charles Leclerc te gebruiken, waarin hij verwijst naar Max Verstappen. De quote geeft niet teveel weg over de inhoudt van het artikel en dat was ook de bedoeling. De doelgroep zal wel getriggerd worden, omdat de naam van Max is vermeld.

Onderwerp: Formule 1

Doelgroep: Mensen die Formule 1 hebben leren kennen door Max Verstappen, maar de sport nu ook interessant vinden.

Tijdens het schrijven van dit artikel heb ik gemerkt hoe belangrijk het hebben van een doelgroep kan zijn. Toen ik begon met schrijven had ik nog geen duidelijke doelgroep en de volgende keer moet dat echt anders.

Het bepalen van de doelgroep vond ik moeilijk. In eerste instantie wilde ik gaan voor Verstappen fans. Maar ik wilde juist laten zien dat er meer coureurs zijn dan Verstappen, dus waarom zou een fan van Max klikken op een artikel dat niet over hem gaat? De doelgroep heb ik dus veranderd. Ze zijn wel binnen gekomen door Verstappen maar vinden de sport nu ook interessant.

Daarnaast wilde ik gaan voor een doelgroep waar ik zelf niet onder val. Tijdens het vorige assessment had ik het daarover met Cecile. Tijdens het eerste half jaar vond ik het namelijk lastig daarvoor te schrijven, uiteindelijk viel dit reuze mee. Ik vond het juist interessant om mij te verdiepen in een bepaalde doelgroep, waar ik zelf niets mee te maken heb.

Inhoud

Over het algemeen ben ik tevreden over de inhoud. Er zijn echter wel een paar dingen die ik de volgende keer zou aanpassen. Zo staan er naar mijn idee wat namen en termen in die de gemiddelde rookie formule 1 kijker niet kent. Zoals de PACA-kampioenschappen en de 24 uur van Le Mans. Ik heb ervoor gekozen deze termen wel te gebruiken, omdat geïnteresseerden in de sport ze dan toch wel opzoeken. Achteraf had ik die keuze wellicht niet moeten maken, en voor andere voorbeelden moeten kiezen.

Het stukje tekst aan de zijkant met daarin informatie over de Grand Prix van Monaco vind ik niet helemaal mooi staan. In eerste instantie stond dat stuk in de tekst en daar was ik helemaal niet tevreden over. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen het in een tekstvak aan de zijkant te plaatsen. De informatie is namelijk wel belangrijk, er wordt namelijk meer uitleg gegeven over de Grand Prix van Monaco.

De quotes in het artikel komen uit interviews die Leclerc heeft gegeven. Sinds een aantal jaar zet het bedrijf rondom de marketing van de Formule 1, Liberty Media, heel erg in op de aanwezigheid op social media. Er zijn dus ook veel interviews met Leclerc te vinden en dat kon ik voor dit artikel goed gebruiken.

Foto credit: Emile van Dun

Geef een reactie